Internetowe SEO sklepy

Nowa dekada XXI wieku dla branży SEO oznaczała masowy wysyp wszelkiego rodzaju internetowych sklepów, w których zarówno pozycjonerzy jak również zwykli klienci mogą wykupować różnorodne usługi. Z reguły były to oferty wspomagające pozycjonowanie i usługi SEO, w jaki sposób dostęp do spersonalizowanej sieci precli, opublikowanie wpisu w spersonalizowanej grupie katalogów, postawienie indywidualnego zaplecza. Współcześnie takie sklepy oferują coraz w wielu wypadkach usługi bardziej wyrachowane, które czasem mogą zastąpić typowe pozycjonowanie stron. Wielką zaletą takich sklepów jest ich uniwersalność oraz otwartość na każdego klienta. Korzystać z nich mogą bowiem zarówno profesjonalni pozycjonerzy, który oferty z takich sklepów w ogromnej liczbie przypadków wykorzystują jako testy pod pozycjonowanie i usługi SEO, ale także i klienci, którzy nigdy przedtem z taką formą promocji witryny w Sieci nie mieli w ogólności do czynienia. Użytkowanie ze sklepów przydaje się również np. do podlinkowania witryny na jakieś niszowe frazy – wtedy zamiast dodawać takie linki do własnych precli i katalogów, korzysta się właśnie ze sklepowych baz. Efekt jest analogiczny, a pozycjonerskie zaplecze i bazy preclowe pozostają cały czas w tajemnicy (a przynajmniej są trudniejsze do wykrycia). Pojawienie się SEO sklepów w Polsce od razu wywołało entuzjazm pomiędzy pozycjonerów, którzy do tej pory korzystali albo z zewnętrznych zasobów, lub opierali się tylko na spersonalizowanych bazach i spisach precli, katalogów, czy zaplecz. Oprócz tego takie sklepy oferują nie tylko rzeczy pod pozycjonowanie i linkowanie, ale też kilka innych sposobności – jak chociaż copywriting związany z tworzeniem szeroko rozumianych treści na witryny internetowe.