Chłopcy i dziewczęta nieznające się na pozycjonowaniu, dla których SEO to jedynie jeden z wielu nieznanych skrótów, z całkowitą czyli stu procentową pewnością nie będą miały pojęcia o tym, czym jest narzędzie GWT, jak je aktywować, co można dzięki niemu sprawdzić. Nie będą wiedziały także o tym, w jaki sposób wielką inwigilację stron www ma możliwość za jego poradą przeprowadzić Google. Jednocześnie nie otrzymają też ewentualnego komunikatu, że do witryny prowadzą nienaturalne linki, które jako ludzie projektujący serwisy internetowe danego serwisu powinni w jaki sposób najszybciej usunąć.
Komunikat o takich linkach coraz najczęściej wyświetla się na kontach użytkowników Google Webmasters Tools – nawet tych, którzy sami nie przeprowadzają procesu pozycjonowania i którzy nigdy nie brali udziału w żadnych działaniach SEO, a odnośniki do ich witryn to całkowicie naturalne linki, budowane i zbierane przez niezależnych użytkowników globalnej sieci Internet. Z tego też powodu chłopcy i dziewczęta kompletnie niezaznajomione z tematem zaczynają po prostu panikować, ponieważ obawiają się, że takie linki mogą poważnie zaszkodzić ichniejszym witrynom, a dosłownie doprowadzić do permanentnego bana od Google. De fakto sam komunikat nie jest zbyt groźny i pełni rolę informacją , a ponadto ostrzegawczą. Wiele zależy również od tego, gdzie roboty Google wykryły nienaturalne odnośniki – jeśli są to artykuły sponsorowane na jakichś znanych portalach, linki ze stron tematycznych, for i blogów, webmaster nie powinien się zbytnio przejmować. Jeżeli już natomiast linki prowadzą z serwisów już na 1-szy rzut oka wyglądających na spamerskie i bezwartościowe, dużo lepiej postarać się o ichniejszym usunięcie.