W jaki sposób sama nazwa wskazuje, zawartość bloga z różnymi artykułami jest dość oczywista. Okazuje się jednak, że ta oczywistość posiada różnorakie wymiary – artykuły mogą być bowiem zarówno monotematyczne, jak i wielotematyczne. Mogą posiadać zamieszczony w treści link kierujący do zewnętrznej strony lub być tego linka pozbawione. Mogą posiadać określoną długość minimalną jak i być zaledwie kilkuwyrazowymi wstawkami.
Tak wielka różnorodność stwarza, że właściwie każdy blog z artykułami powinno się oddzielnie charakteryzować i opisywać. Dzięki temu zachowuje on własną unikatowość i oryginalność na tle innych blogów tego rodzaju, co jest niebywale ważne przykładowo w biznesie SEO. W niej liczy się bowiem nie tylko wysoka jakość bloga, duża ilość wiodących do niego linków oraz regularna moderacja, ale aktualnie i unikatowość, o która wbrew pozorom wcale nie tak łatwo. Wielu blogerów zaraz bowiem nastawia się wyłącznie na zarobki ze spersonalizowanych blogów, zupełnie zapominając o tym, że powinny one być kierowane przede wszystkim do samych użytkowników. Blog z artykułami nie będzie bowiem postrzegany jako wartościowy (czy to dla pozycjonera czy dla zwyczajnego internauty), jeżeli już nie będzie zadbany, prowadzony regularnie, nieustająco modyfikowany. Niestety blogerzy nadal o tym zapominają, wstawiając na swoje blogi nieciekawe, nudne i nieatrakcyjne informacji, w większości wypadków bezsensownie powielane z innych serwisów. Takie działania bez wątpienia nie sprawią, że blog będzie w zdecydowanej większości przypadków odwiedzany, a co za tym idzie, że w niezbyt długim czasie zyska stałe grono wiernych czytelników.
Więcej informacji znajdziesz: blog.