Pozycjonowanie vs. Adwords

Właściwie każdy specjalista z zakresu SEO perfekcyjnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie działania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny sposób stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Nawet inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta próbują walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Główną różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest oczywiście cena , a dodatkowo skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach zwyczajnie nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ konkurencja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i pingowanie wpisów, które zdarza się, że można przeprowadzić wręcz samodzielnie. Tyczy się to w szczególności zwykłych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło rezultatów przeszukiwania jest szczególnie łatwe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy posiadamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Dobrą cechą takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy gwarancję, że naszą stronę odwiedzą wyłącznie klienci zainteresowani daną usługą. Należy jednakże uważać za nieetyczne działania konkurencji, która w pewnych przypadkach specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.