Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jedną z zaporowych przeszkód, które dla wielu osób oznaczają rezygnację z pozycjonowania, są koszty związane z tego rodzaju usługami. Nie ma bowiem co ukrywać, że nie należą one do najmniejszych, priorytetowo gdy chcemy zamówić pozycjonowanie i usługi SEO dla strony firmy działającej w konkurencyjnej branży. Z drugiej strony nie trzeba natomiast zaraz rezygnować – pozycjonowanie również dobrze można przeprowadzić dla mniej konkurencyjnych i obleganych fraz, przynoszących nieco gorsze, ale nadal pozytywne rezultaty. Niełatwo dobitnie określić koszty ponoszone na rzecz usług SEO, ponieważ ich wyliczenie uzależniony jest od szeregu różnych czynników, przede wszystkim rodzaju słów i fraz podstawowych, dla których prowadzone są pozycjonowanie i usługi SEO. W koszty wliczają się bowiem nie tylko takie elementy jak praca pozycjonera i czas poświęcony na optymalizację witryny, ale także budowa zaplecza, zakup nowych, unikatowych tekstów a niekiedy też podmiana grafiki na bardziej tematyczną. Dlatego też koszty pozycjonowania wręcz dla tej samej frazy mogą być różnorakie w współzależności od firmy dokonującej wyceny. Rozbieżności są zaś niewyobrażalnie ogromne: jedna firma za pozycjonowanie i pozycjonowanie oferta zażąda sumy astronomicznej, wykręcając się wysoką ceną budowy zaplecza, druga z kolei zaproponuje stawkę minimalną, by tylko uzyskać klienta. Dlatego warto jest poszukać kilku ofert – w Internecie na blogach i stronach firmowych, forach tematycznych, wyliczyć ich średnią stawkę i dopiero później szukać firm, która zaproponuje zbliżoną do tej stawki cenę.